Retur & reklamation

  • Hur returnerar jag något jag köpt?

    Ventim tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt NL17 om inget annat avtalats.

    Varje retur måste föregås av en överenskommelse. Finns det inte någon överenskommelse accepteras inte returen. Det returnerade godset förutsätts vara i samma skick som vid leverans från Ventim. Vid retur av produkter skall vår returblankett fyllas i och bifogas med det returnerade godset. Samtliga uppgifter måste vara ifyllda för att returen skall godkännas. Bifoga även ordererkännande, faktura eller packsedel liksom en kopia av fraktsedeln.

    OBS! Om det returnerade godset har varit i kontakt med giftiga, frätande, brand- eller miljöfarliga ämnen skall det rengöras innan retur annars tas det inte emot!

     

    Returadress
    Ventim AB
    Flygplatsvägen 19
    392 41 Kalmar

  • Jag har idag tagit emot en produkt som är transportskadad, hur gör jag?

    Vid godsmottagning ska synlig skada, minskning eller förlust anmälas till transportören direkt vid mottagandet. Vid dold skada ska anmälan göras till transportören senast 7 dagar efter mottagandet av godset.

Behöver du rådgivning inför ditt köp?
0480-42 91 00 info@ventim.se
Du kan också ställa frågor i chatten nere i högra hörnet